Termeni si conditii

  1. Definitii
  1. Client – persoana fizica sau persoana juridica ce efectueaza o Comanda in cadrul Platformei
  2. Comanda – un document electronic ce intervine ca forma de comunicare intre Vanzator si Client prin care Clientul isi exprima intentia de a achizitiona anumite Produse si/sau Servicii si sa faca plata acestora;
  3. Contract – o Comanda efectuata de catre Clienti si confirmata prin email sau telefon de catre Vanzator, prin care Vanzatorul este de acord sa vanda si sa livreze Produsele si/sau Serviciile iar Clientul este de acord sa achizitioneze, sa primeasca si, sa faca plata acestor Produse si Servicii;
  4. Curier – orice persoana de drept public sau privat care presteaza servicii de curierat rapid.
  5. Produse si Servicii – orice produs si/sau serviciu disponibil in cadrul Platformei, mentionat in Comanda, care urmeaza a fi furnizat de catre Vanzator, Clientului;
  6. Utilizator  – orice persoana care viziteaza Platforma;
  7. Platforma – site-ul disponibil la adresa web http://ecosocialatelier.ro inclusiv magazinul online disponibil la adresa http://ecosocialatelier.ro/shop/
  8. Vanzator – Asociatia Ecosocial Atelier, cu sediul social in Bucuresti, Sector 1, Calea Grivitei, nr. 206, bl. K, sc. A, ap. 1, Cod fiscal: 33946570, Cont bancar: RO38INGB0000999904861964, deschis la Banca: ING Bank, reprezentanta de Ioana Neneciu, avand functia de Presedinte.
  1. Descrierea Platformei

Platforma www.ecosocialatelier.ro (inclusiv magazinul online http://ecosocialatelier.ro/shop/) sunt detinute de catre Asociatia Ecosocial Atelier si au ca scop punerea la dispozitia clientilor in scopul vanzarii a unor produse si/sau servicii precum: servicii de design si publicitate (gravare lase, print UV, print textile, croitorie, broderie, DTP), materiale promotionale (perne, cani imprimate, accesori, obiecte decorative, magneti de frigider, suport pentru pahar, carti de vizita, sacose pentru cumparaturi etc) si altele.

  1. Scopul termenilor si conditiilor

Prezentul document reglementeaza termenii si conditiile de utilizare ale Platformei de catre Utilizatori si Clienti, precum si modalitatea in care serviciile si produsele disponibile in cadrul Platformei pot fi comandate si cumparate. Prezentul document are valoarea unui contract la distanta incheiat intre Vanzator si Utilizatori/Clienti, producand asadar efecte juridice de la data acceptarii sale de catre acestia.

 

  1. Acceptarea termenilor si conditiilor. Modificarea acestora

Ca urmare a accesarii Platformei orice Utilizator sau dupa caz Client este obligat sa respecte termenii si conditiile Platformei.

Prezentul document se considera inteles si acceptat fara rezerve in urmatoarele situatii si modalitati, dupa caz:

  1. Prin accesarea Platformei de catre orice Utilizator;
  2. In procedura de plasare a comenzii, pentru clientii care comanda fara cont de Utilizator, prin bifarea rubricii „sunt de acord cu termenii si conditiile Platformei”

Termenii si conditiile pot fi modificate in mod unilateral de catre Vanzator, fara notificarea prealabila a Utilizatorilor si/sau a Clientilor.

  1. Utilizarea platformei. Plasarea unei comenzi.

Platforma poate fi accesata de catre orice persoana, in scopul informarii despre serviciile si/sau produsele disponibile sau dupa caz, in scopul achizitionarii acestora. Utilizarea platformei in orice scop ilicit sau imoral este interzisa.

Produsele si serviciile disponibile pe Platforma pot varia in functie de stocuri, materii prime si/sau in functie de alte motive sau situatii.Totodata stocurile produselor pot varia ca urmare a comenzilor plasate simultan de catre Clienti in cadrul Platformei. Pentru acest motiv, stocurile mentionate in cadrul Platformei au rol estimativ.Vanzatorul se obliga sa notifice pe email Clientul in situatia in care acesta a  plasat o comanda pentru un produs si/sau serviciu care nu poate fi onorata ca urmare a unui stoc insuficient.

Orice persoana poate plasa o comanda in cadrul Platformei astfel:

  1. Clientul selecteaza Produsele si/sau Serviciile prin selectarea acestora si a cantitatii dorite;
  2. Clientul introduce Produsele si/sau Serviciile in cos prin apasarea butonului corespunzator;
  3. Clientul introduce datele de livrare si facturare solicitate (date de identificare, date privind adresa de expeditie, date de facturare precum si dupa caz alte informatii suplimentare care ii vor fi solicitate);
  4. Clientul este informat despre valoarea totala de plata (inclusiv costul de transport);
  5. Clientul apasa butonul „trimite comanda” acceptand in prealabil termenii si conditiile Platformei (prin bifarea corespunzatoare)
  6. Clientul face plata produselor si/sau serviciilor comandate, in acord cu modalitatea de plata aleasa.

Prin plasarea Comenzii Clientul garanteaza ca toate datele furnizate sunt reale si corecte si in caz contrar isi asuma eventualele consecinte ale furnizarii unor date eronate precum: comanda este intarziata, comanda este transmisa la o adresa gresita etc.Vanzatorul nu poate fi tras la raspundere pentru informatii introduse eronat in procedura de Comanda, din care pot decurge intarzieri de livrare. In acest context, toate taxele de transport efectuat in vederea reexpedierii Comenzii vor cadea in sarcina Clientului.

Comanda Clientului se considera ferma la momentul plasarii acesteia. Clientul este obligat sa anunte Vanzatorul in cazul in care doreste sa anuleze comanda inainte ca Vanzatorul sa ii confirme livrarea Comenzii, in caz contrar Vanzatorul isi rezerva dreptul de a nu mai accepta alte comenzi din partea respectivului Client si/sau de a-i solicita acestuia repararea prejudiciului cauzat.

Prin plasarea Comenzii, Clientul este de acord ca un reprezentant al Vanzatorului sa il contacteze prin email sau dupa caz telefon in vederea confirmarii primirii acesteia. Pentru evitarea oricarui dubiu, acest e-mail reprezinta doar o confirmare de primire a comenzii. Comanda se considera acceptata, iar contractul dintre Vanzator si Client privind cumpararea produselor se considera incheiat la momentul la care Vanzatorul comunica Clientului prin e-mail sau telefon acceptarea comenzii si expedierea produselor.

  1. Pretul produselor

Preturile Produselor si/sau ale Serviciilor sunt finale si includ TVA. La acest pret se poate adauga un cost de livrare, care va fi calculat si afisat separat in pagina de comanda.

Preturile produselor si/sau seviciilor poate fi modificat in mod unilateral, fara anuntarea prealabila a Utilizatorilor si/sau a Clientilor, acestia avand obligatia de a consulta pagina de descriere a produselor si serviciilor pentru consultarea pretului acestora. Cu toate acestea, Vanzatorul nu va putea modifica pretul produselor si/sau serviciilor comandate dupa plasarea comenzii de catre Client si confirmarea acesteia de catre Vanzator.

In situatia in care pretul unor produse si/sau servicii este vadit inferior pretului obisnuit de vanzare a unor produse similare sau asemanatoare, sau dupa caz este un pret derizoriu, iar acest fapt se datoreaza unei erori tehnice, Vanzatorul neintentionand sa comercializeze produsele si/sau serviciile in cauza la acel pret, Vanzatorul si rezerva dreptul de a anula in mod unilateral comanda si dupa caz de a returna pretul platit de Clienti, fara a avea obligatia de a despagubi Clientii.

Pretul serviciilor si/sau produselor comandate se achita in sistem ramburs (la livrare).

  1. Livrarea comenzilor.

Datele de livrare ale produselor/serviciilor vor fi anuntate pe e-mail sau telefonic de catre Vanzator, dupa plasarea comenzii.  Vanzatorul va depune diligentele necesare pentru predarea produselor catre Curier in timp util, astfel incat produsele sa poata fi livrate la data specificata. Cu toate acestea, avand in vedere ca data efectiva a livrarii nu depinde intotdeauna de Vanzator, Clientii inteleg si accepta ca aceasta data poate fi modificata in mod unilateral si se obliga sa nu solicite Vanzatorului nicio despagubire in situatia in care data estimativa a livrarii nu poate fi respectata.

Cu exceptia situatiei in care Clientul nu a optat pentru plata ramburs, Vanzatorul va trimite produsele comandate spre livrare, numai dupa ce costul produselor cumparate a fost achitat.

Produsele vor fi livrate la adresa specificata de client in formularul de comanda. In cazul in care se doreste specificarea anumitor observatii legate de livrare, precum: ora de livrare, adresa sau puncte de reper, acest lucru va fi posibil prin introducerea specificatilor in zona de „Informații aditionale comandă” din pagina de finalizare a comenzii.

Vanzatorul nu raspunde in situatia in care produsele comandate ajung deteriorate ca urmare a conditiilor de transport.

  1. Anularea unei comenzi. Retragerea din contract. Returnarea produselor

Orice comanda este ferma si nu poate fi anulata decat cu acordul expres al Vanzatorului sau in situatiile in care legislatia in vigoare permite acest lucru, respectiv:

In acord cu prevederile OUG 34/2006, Clientii au dreptul sa se retraga din contract in termen de 14 zile de la data la care acestia sau o alta persoana fizica desemnata de acestia a intrat in posesia fizica a produselor. In acest sens Clientii vor instiinta Vanzatorul cu privire la intentia de returnare a produselor prin transmiterea unui email la adresa  office@ecosocialatelier.ro.

Clientii se obliga sa returneze produsele in termen de cel mult 14 zile incepand cu data la care acestia au notificat Vanzatorul cu privire la intentia de retragere din contract, taxele de livrare privind returnarea produselor fiind in sarcina acestora.

In situatia retragerii din contract, Vanzatorul se obliga sa restituie Clientilor pretul platit de catre Clienti

Vanzatorul se obliga sa restituie pretul in termen de cel mult 14 zile, incepand cu data la care Clientii notifica Vanzatorul privind intentia de retragere din contract. Cu toate acestea, in situatia in care Clientii nu au returnat produsele comandate, Vanzatorul isi rezerva dreptul de a restitui pretul platit Clientilor dupa ce acestea sunt returnate sau dupa caz, dupa ce Clientii fac dovada predarii spre livrare a produselor comandate.

Exceptii:

In acord cu prevederile art. 16 din OUG 34/2014, dreptul de retragere al Clientilor nu este aplicabil in urmatoarele situatii:

  1. a) contractele de prestari de servicii, dupa prestarea completa a serviciilor, daca executarea a inceput cu acordul prealabil expres al Clientului si dupa ce acesta a confirmat ca a luat cunostinta de faptul ca isi va pierde dreptul la retragere dupa executarea completa a contractului de catre profesionist;
  2. b) furnizarea de produse sau servicii al caror pret depinde de fluctuatiile de pe piata financiara pe care profesionistul nu le poate controla si care pot avea loc pe parcursul perioadei de retragere;
  3. c) furnizarea de produse confectionate dupa specificatiile prezentate de consumator sau personalizate in mod clar;
  4. d) furnizarea de produse care sunt susceptibile a se deteriora sau a expira rapid;
  5. e) furnizarea de produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protectie a sanatatii sau din motive de igiena si care au fost desigilate de consumator;
  6. f) furnizarea de produse care sunt, dupa livrare, potrivit naturii acestora, inseparabil amestecate cu alte elemente;
  7. g) furnizarea de inregistrari audio sau video sigilate sau de programe informatice sigilate care au fost desigilate dupa livrare;
  8. h) furnizarea de ziare, periodice si reviste, cu exceptia contractelor de abonament pentru furnizarea de astfel de publicatii;
  9. i) furnizarea de continut digital care nu este livrat pe un suport material, daca prestarea a inceput cu acordul prealabil expres al consumatorului si dupa ce acesta a confirmat ca a luat cunostinta de faptul ca isi va pierde dreptul la retragere.
  10. j) alte situatii reglementate expres de art. 16 din OUG 34/2014

Pe cale de consecinta, Clientii nu vor putea returna produsele comandate, in situatiile mai sus expuse.

Prevederile privind retragerea din contract se aplica in mod corespunzator si serviciilor comandate de catre Clienti prin intermediul Platformei.

  1. Drepturi si obligatii

Utilizatorii si Clientii Platformei au obligatia:

  1. a) de a folosi Platforma cu buna credinta, numai in scopul informarii cu privire la produsele si/sau serviciile comercializa te si/sau al cumpararii acestor produse/servicii;
  2. b) de a respecta legislatia in vigoare pe toata perioada in care se afla in cadrul Platformei;
  3. c) de a respecta drepturile de proprietate intelectuala ale Vanzatorului;
  4. d) de a nu revinde produsele achizitionat prin intermediul Platformei fara acordul Vanzatorului;
  5. e) de a folosi produsele numai in scopuri morale si licite, in acord cu scopul pentru care acestea au fost create si tinand cont de eventualele indicatii, precautii sau restrictii legate de utilizarea acestora.
  1. Garantii

Disponibilitatea Platformei.

Cu toate ca scopul Vanzatorului este sa ofere un serviciu online continuu si stabil, nu putem promite ca serviciile noastre vor fi disponibile tot timpul, ca vor putea raspunde la toate cerintele sau ca nu va avea erori. Daca o eroare intervine in timp ce utilizati site-ul, va rugam sa ne contactati prin email, urmand a incerca sa rezolvam problema intr-un timp cat mai scurt.

Accesul pe site poate fi uneori restrictionat pentru mentenanta, actualizari ale sistemului sau pentru adaugarea unor functionalitati noi. In cazul in care Platforma nu este disponibila, termenii de livrare sau anulare a produselor raman aplicabile.

Produsele si Serviciile comercializate. Garantie.

Produsele si/sau Serviciile comercializate pe Platforma respecta toate standardele de calitate si siguranta in vigoare. Acestea beneficiaza de garantie de conformitate conform legii. Vanzatorul sau dupa caz Producatorul poate acorda de asemenea si garantie comerciala pentru o serie de produse. In acest sens, orice informatie privind o eventuala garantie comerciala este disponibila in pagina de descriere a fiecarui produs si/sau serviciu.

In cazul in care constatati orice problema legata de calitatea produselor si/sau a serviciilor comercializate va rugam sa contactati Vanzatorul.

Pentru evitarea oricarui dubiu, garantia produselor si/sau a serviciilor este asigurata de catre Producator (atunci cand produsele nu sunt create de catre Vanzator). In acest sens, Vanzatorul nu poate fi tras la raspundere si nu este obligat sa repare in nici un mod un eventual prejudiciu cauzat Clientilor in situatia in care culpa apartine Producatorului.

  1. Raspundere

Vanzatorul nu raspunde pentru alterarea produselor in timpul transportului. Cu toate acestea, daca coletul ajunge la dvs. in stare improprie, va rugam sa ne contactati pentru a solutiona eventualele probleme.

In situatia in care produsele si/sau serviciile comercializate apartin unui alt Producator, raspunderea Vanzatorului nu poate fi angajata in nicio circumstanta, pentru culpa acestuia, Producator fiind deplin raspunzator in fata Clientilor pentru orice prejudiciu creat acestora.

In situatia in care produsele si/sau serviciile au fost create de catre Vanzator, raspunderea acestuia poate fi angajata numai in situatia in care Clientii au respectat toate obligatiile impuse conform art. 9 din prezentul document.Totodata, Vanzatorul nu raspunde pentru materialele sau partile din produse care nu au fost create de catre acesta.

  1. Drepturi de proprietate intelectuala

Vanzatorul detine toate drepturile de proprietate intelectuala asupra Platformei, textelor, imaginilor, logo-urilor, video-urilor, elementelor de grafica web, coduri sursa, scripturi si orice alte date din cadrul Platformei. Pe cale de consecinta, Utilizatorii si Clientii sunt obligati sa respecte dreptul de proprietate intelectuala a Vanzatorului, sub sanctiunile prevazute de lege.

Totodata, este posibil ca Platforma sa contina texte, logo-uri, materiale fotografice sau video a caror proprietate intelectuala apartine unor terti. Utilizatorii si clientii sunt obligati sa respecte dreptul de proprietate intelectuala ale tertilor care detin aceste drepturi, sub sanctiunile prevazute de lege.

Este posibil ca Platforma sa includa uneori link-uri catre alte website-uri care nu sunt detinute de Vanzator. Aceste linkuri sunt furnizate pentru a oferi informatii aditionale, insa fara a avea responsabilitatea continutului, a politicilor de confidentialitate sau a oricarui lucru furnizat de terte site-uri.

  1. Colectarea datelor cu caracter personal

Utilizatorul intelege si accepta in mod expres ca datele sale personale furnizare prin formularul de comanda vor fi colectate si prelucrate in scopul vanzarii si livrarii produselor comandate, precum si in scop de reclama si marketing.

  1. Alte clauze

Orice litigii derivand din prezentul document se vor solutiona pe cale amiabila, sau dupa caz de catre instantele competente de la sediul Vanzatorului.

Prezentul document este guvernat de legea romana.

Pentru orice comunicare cu Vanzatorul va rugam sa folositi adresa de email: office@ecosocialatelier.ro.